معلم از دانش آموز ی  پرسید  : احمد جان شما برای صرفه جویی در انرژی چکار میکنی ؟

احمد بلافاصله جواب داد : آقا اجازه  وقتی خرما می خورم هسته اونو دور نمیندازم  !

معلم  با تعجب پرسید : چرا ؟

احمد با خونسردی گفت  : چون انرژی هسته ای داره !!!

 

دانش آموز سال دوم  دبیرستان از معلم شیمی پرسید : آقا اجازه  عنصری  داریم که هنوزکشف نشده باشه ؟

معلم کمی مکث کرد و بعد  گفت  : آره  پسرم عنصر ایرانیوم  هنوز کشف نشده  !!!

 

معلم شیمی از دانش آموز پیش دانشگاهی تجربی پرسید : آرمین میتونی بگی شیمی چه کاربردی در زیست
 
شناسی داره ؟

آرمین : آقا اجازه خیلی کاربرد داره ! مثلا ماچهارنوع ژن معروف رو تو شیمی مورد مطالعه قرار میدیم  هالوژن -

هیدروژن -اکسیژن - نیتروژن !

 

 

معلم شیمی ازدانش آموزی پرسید : امیر چرا موقع تشکیل پیوند یونی فلز الکترون نمی گیره و نافلز الکترون از

دست نمیده ؟

امیر با خونسردی جواب داد : آقا اجازه فلز واسه اینکه بهش نگن نافلز هرگز الکترون نمیگیره و نافلز واسه اینکه

بهش نگن فلز هیچوقت الکترون ازدست نمیده

 

معلم شیمی از دانش آموزی پرسید : احمد بگو ببینم کدام واکنش های اکسایش واکنش سوختن نیستند ؟

احمد کمی فکر کرد و بعد گفت : آقا اجازه واکنش نسوختن

[ دوشنبه بیست و یکم بهمن 1392 ] [ 22:29 ] [ دانشجویان دبیری شیمی 91 ]