شوخی های خنده دار شیمی
احمد بلافاصله جواب داد : آقا اجازه وقتی خرما می خورم هسته اونو دور نمیندازم !
معلم با تعجب پرسید : چرا ؟
احمد با خونسردی گفت : چون انرژی هسته ای داره !!!
دانش آموز سال دوم دبیرستان از معلم شیمی پرسید : آقا اجازه عنصری داریم که هنوزکشف نشده باشه ؟
معلم کمی مکث کرد و بعد گفت : آره پسرم عنصر ایرانیوم هنوز کشف نشده !!!
آرمین : آقا اجازه خیلی کاربرد داره ! مثلا ماچهارنوع ژن معروف رو تو شیمی مورد مطالعه قرار میدیم هالوژن -
هیدروژن -اکسیژن - نیتروژن !
معلم شیمی ازدانش آموزی پرسید : امیر چرا موقع تشکیل پیوند یونی فلز الکترون نمی گیره و نافلز الکترون از
دست نمیده ؟
امیر با خونسردی جواب داد : آقا اجازه فلز واسه اینکه بهش نگن نافلز هرگز الکترون نمیگیره و نافلز واسه اینکه
بهش نگن فلز هیچوقت الکترون ازدست نمیده
معلم شیمی از دانش آموزی پرسید : احمد بگو ببینم کدام واکنش های اکسایش واکنش سوختن نیستند ؟
احمد کمی فکر کرد و بعد گفت : آقا اجازه واکنش نسوختن